Friday, February 22, 2008

Don't drive too fast

Ru Xue, primary 1, go to student care centre after school everyday.
He always request daddy and mummy to pick him up early, preferably 5:30 pm.
Today, he made the same request again while walking to school.
Ru Xue: Mummy, can you pick me up earlier.
Mummy: I'll try my best to arrive by 6:00 pm.
Ru Xue: Mummy, you can try your best to pick me at 6:00pm, but don't drive too fast. It is OK to arrive later, I can wait for you.

2 comments:

Yeo Hwee Zen said...

汝学对文姬说的话,让我忆起侄子也曾说过类似的话.几年前的一天,家里出了点事,一家人在车上,大人都显得心不在焉。突然,六岁的侄子昊霖一把稚气的声音响起:“爸爸,开车小心!”我们还来不及反应,他又对爸爸说:“你开车太快了,我很担心你!”后来,弟弟卓霖竟也常常会这样提醒爸爸开车小心。
上星期,一个中一学生突在午夜发简讯告诉我他第二天无法去上我的课。他说他病了,担心着我会担心他为何没去上课。呵,他长大了,那么了解老师的心--老师会牵挂他。
孩子不经意、不经修饰的表露,却往往直接贴到我们心坎,温暖之极。

Boon Kee said...

惠晶,谢谢你百忙中抽空回应。我深信你平时给于学生的关爱,他们是感受得到的。